|
600 pont felett Kimi Ayrton Senna mögött |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:18 |
A tény, hogy a táblázat nem sokat mond. Az utóbbi évben versenyző pilóták mindegyike nagyon elől van hiszen akkor 3-szor annyi pontot lehetett szerezni mint máskor. Tervezem, hogy egy helyezéses táblát csináloka mik az eredményeket összegzik ez már pontosíbb teljesítményt fog adni.
Kimi helyezése Reális, mivel ő még a régi rendszer versenyzője az újban idén először szerepel. /Tavaly 300 pont kelett a Vb címhez/
1. Michael Schumacher: 1519
2. Fernando Alonso: 1129
3. Jenson Button: 854
4. Sebastian Vettel: 826
5. Alain Prost: 798.50
6. Lewis Hamilton: 772
7. Mark Webber: 717.50
8. Rubens Barrichello: 658
9. Ayrton Senna: 614
10. Kimi Räikkönen: 613
11. Felipe Massa: 584
12. David Coulthard: 535
13. Nelson Piquet: 485.50
14. Nigel Mansell: 482
15. Niki Lauda: 420.50
|
Felavatták a Lotus új szimulátorát |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:15 |
Felavatták a Lotus vadonatúj szimulátorát Enstonee-ban. A csapat így belépett egy elit klubba amit a McLaren, RedBull, Mercedes és a Ferrari alkot.
Az új szimulátorban D'Ambrosio már meg is kezdte a munkát erősítette meg a csapat és adatokat gyűjt a szélcsatornás teszthez és a jövő heti Mugelloi teszthez.
|
D'ambrosio csak Mugelloban kap lehetőséget? |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:12 |
D'Ambrosio elvileg ígéretet kapott rá, hogy évközben pénteken lehetőséget fog kapni, de mivel a csapat jelnleg nagyon erősnek tűnik, így ez közel sem biztos. Ha tudják tartani a lépést akkor feltehetően nem kap lehetőséget.
Ezt egy belsős Lotus ember is megerősítette.
"Sok minden múlik azon, hogy milyen teljesítményre leszünk képesek, Ha az autó jó lesz, akkor valószínűleg a topp pilótáinkkal fogunk készülni, hogy ne legyenek hátrányban a versenyben. Az biztos, hogy az utolsó futamok valamelyikén lehet ez kérdés addig semmiképpen sem."
|
Jeromie D'Ambrosio: Az E20 egy remek autó! |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:09 |
JDA-t az Eric Boullier tulajdonában (is) álló Gravity Sport menedzseli, így logikus lépés volt, hogy a Marussia Virgin után a Lotus tartalékosa lesz a belga versenyző.
„Az E20 egy remek autó, és már alig várom, hogy vezessem! A csapatot még újonckoromból ismerem 2010-ből, amikor Abu Dhabiban mentem, és nagyon kényelmesen éreztem magam Enstone-ban ebben az évben – biztos vagyok benne, hogy ez nagy segítség lesz.”
„Mindig is azt mondtam, hogy egy harmadik versenyzői pozíció egy topcsapatnál ebben az évben sokkal jobb lesz a karrieremnek, és már kezdem látni az előnyeit ennek a stratégiának. A tény, hogy a teszt négy verseny után következik, azt jelenti, hogy a versenyzők már összebarátkoztak az autóval, és minden procedúrával. Igaz, hogy Kimi és Romain két évig távol voltak a Forma-1-től, szóval fontos volt az, hogy annyi időt töltsenek a pályán a téli tesztek alatt, amennyit csak lehetséges. Most teljesen ott van a tempójuk, és remek dolog, hogy mindenkinek van egy olyan napja, hogy segítsen a csapatnak extra teljesítményt találni az autóban.”
„Remek dolog egy olyan csapat tagjának lenni, mely felfelé törekszik. Egész évben éreztük, hogy az autó képes a dobogóra, de valahogy a dolog nem álltak össze egészen Bahreinig. Végül az utolsó versenyen minden összeállt, és nemcsak felértünk a dobogóra, hanem nagyon közel kerültünk a győzelemhez. Hiszek benne, hogy ha nyomni fogjuk, akkor Kimi és Romain ismét a dobogón állhat, és remélhetőleg még akár a csúcsán is.”
|
Allison: Kimi végig pokolian gyors volt! |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:07 |
„Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel, és ez egy jó alap a szezon további részére. Még várnunk kell arra, hogy az E20 megszerezze az első győzelmét, de úgy gondolom, hogy képesek vagyunk rá”
Allison néhányszor megijjedt a hétvégén pl akkor mikor Kimi és Massa összeütköztek az első körben és Kiminek megsérült az első szárnya.
„Volt egy pár ilyen; Kimi megrémisztett minket az első körökben, amikor pozíciót veszített a sokkal lassabb Felipével szemben, és közben megsérült az első szárnya is. Az adatokból láttuk, hogy ez némi veszteséget jelent az aerodinamikai teljesítményben, melyet Kiminek magával kellett cipelnie a verseny további részében. Majd természetesen ott volt a párharc a mi versenyzőink között; sohasem könnyű dolog ezt a boxutca faláról nézni!”
„Ahogy arra számítottunk - minden etapban új abroncsokkal - Kimi megsemmisítően gyors volt, és képes volt arra, hogy felzárkózzon Romainre és Sebastianra. Romain rendkívül jó munkát csinált, és csak annak eredményeként volt lassabb, hogy használt abroncsokkal ment Kimi új gumijaival szemben. Szerencsére mindkét versenyző tudott viselkedni! Nagy megtiszteltetés volt figyelni, ahogy a boxutcai csapatunk 6 nagyon jó kiállást szállított, mellyel biztosították azt, hogy az autó sebessége magáért beszélhessen a pályán. Különböző fejlesztéseket végeztünk a boxutcai felszerelésünkön a korai versenyek óta, de még mindig nagyon nehéz a srácok számára az, hogy versenyképes időt alatt végezzenek jó munkát a kerekek lecserélésével.”
Ez még fejlesztésre szorul, hiszen 1 másodpercel átlagosan lasabbak mint pl a RedBull és 1,5-el mint a Ferrari.
„Ha majd lesz olyan kerekünk/anyánk/foglalatunk, mely lehetővé teszi azt, hogy az élen állókkal versengjünk, akkor a csapatunk erős lesz – eddig nagy földrajzi magasságokban edzettek, és ha egyszer visszakerülünk a tengerszinthez, akkor szerintem kiváló időket fogunk látni”- jósolta Allison.
„Azzal a boldog tudattal térhetünk vissza a gyárba, hogy végre megfelelő pontokra váltottuk a potenciálunkat. Most a harmadikak vagyunk a konstruktőri bajnokságban, és nem látom okát annak, hogy miért ne tudnánk ennél jobb eredményeket szállítani, ha a labdán tartjuk a szemünket az év hátralévő részében.”
Jövő héten szélcsatorna, majd teszt Mugelloban:
„Jövő héten lesz szélcsatornás tesztünk (Amerikában – a szerk.), majd jön Mugello rá egy hétre; remélhetőleg mindkettő remekül fog menni, és onnan folytathatjuk Spanyolországban, ahol ma abbahagytuk.”
|
Salo és Surrer: Adjanak Kiminek egy jó autót és ő oktatni fog! |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:02 |
Salo és Surrer is azon avéleményen van, hogy Kimi egyértelműen világbajnok versenyző. A többi csak a Lotuson múlik, hogy tudnak-e fejleszteni és végig ilyen erősek és ami fontosabb kiegyensúlyozotabbak maradnak.
„A legkiegyensúlyozottabb csapat a Lotus”- mondta Mika Salo. „Eddig minden pályán gyorsak voltak. Ebből a szempontból Kimi helyzete nagyon jók néz ki. Egyáltalán nem zárnám ki azt, hogy a bajnokság legvégéig harcolni fog, ha a Lotus képes fenntartani a fejlesztést.”
„Renault-ként a tavalyi évet is remekül kezdték, de nem sokkal utána már sehol sem voltak”- ezt már Marc Surer, a Servus TV szakértője mondta.
„Szóval az igazi kérdés az, hogy rendelkeznek-e a forrásokkal ahhoz, hogy fejlesszék az autót, és ott maradjanak, ahol most vannak? Úgy gondolom, hogy (Kimi) mindenkinek megmutatta azt, hogy még mindig képes arra, amire azelőtt volt, hogy elhagyta az F1-et. Sokkal fiatalabb, mint Schumacher, és ha megnézi az elmúlt tíz évet, akkor talán ő az egyik legnagyobb tehetség, akit láttunk az F1-ben.”
Surrer szerint Kimi már bizonyított így bármelyik topp csapat ölne érte. persze ilyen mezőnyben nem lehet megmondani ki a legjobb jelenleg.
„Minden annyira ki van egyensúlyozva ebben az évben, hogy lehetetlen kiemelni egyetlen autót, melyben bajnok lehetne.”
|
Lesz Bahreini nagydíj |
KimiRoland |
2012.04.13. 18:56 |
Megerősítette az FIA és a csapatok szövetsége, hogy nem marad el a 2012-es Bahrein Gp. A döntést ma hozták meg igaz még befolyásolhatja a hirtelen kitörő események. Sokan nem örülnek neki és a csapatok is megosztottak. Abban mindenki egyetért, hogy a helyzet talán stabil és plusz intézkedésekkel biztosítható a rendszer.
Több csapat például páncélozott autókat rendelt a futam helyszínére és a biztonsági őrök számát is megemelik.
Elmarad viszont a legtöbb kísérő rendezvény. Nem lesz VIP party VIP vendégek sem lesznek és a pilóták és csapattagok mozgását is a pályára és a szálláshelyekre korlátozzák. A rajongóknak sem lesz túl sok lehetőségük a pilóták közé kerülni és állítólag az interjúk menetét is erősen korlátozni fogják a csapatok. A pilóták az utolsó pillanatban utaznak el Bahreinbe és a többség már Vasárnap haza utazik.
|
Nagy fejlesztési csomaggal érkezik a Lotus Kínába |
KimiRoland |
2012.04.12. 11:27 |
A Lotus komoly fejlesztési csomaggal készül a Kínai nagydíjra. A cél a csapat szerint megelőzni a RedBull-t és minél közelebb kerülni a McLaren-hez.
A csapat elmondása szerint külsőre is jelentősen megváltozik az autó. Új fejlesztésű első szárny, átalakított oldaldobozok, átalakított hátsó rész és átdolgozott hátsó szárny. Lesznek olyan válltozások is amik nem láthatóak. A pénteki nap első sorban az új fejlesztésű eszközök tesztelésével fog telni és a lehető legjobb beállítások megtalálásával.
|
Törölni vagy nem törölni az itt a kérdés |
KimiRoland |
2012.04.10. 07:54 |
Bahreinben tegnap házi készítésű bombát dobtak a rendőrök közé. 3 ember súlyosan többen könyebben megsérültek. A zavargások több mint 1 éve a Tunéziai forradalom után kezdődtek. Télen enyhült a helyzet, de most a F1-es futam közeledtével ismét sokat romlott.
Az elmúlt 2 hétben 7 civil és 3 rendőr vesztette életét a zavargásokban, mely az uralkodó család leválltása ellen irányul.
A pálya jelenleg biztonságos, de az egyik csapatfőnök szerint ha csak nem veszik az egészet katonai kordon alá nem lesz az. A csapatok képviselői Kínában fognak tanácskozni, hogy bojkottálják-e a futamot. Erre hamarosan fény derül, hiszen Kína után a mezőny egyszerre menne Bahreinbe.
Ha kimarad amire nagyon nagy az esély, akkor ismét három hetes szünet fog következni a versenynaptárban.
|
Kimi: Nem hiszem, hogy meváltoztam |
KimiRoland |
2012.04.03. 12:37 |
A Lotus F1 team hivatalos weboldalának adott Kimi egy rövid interjút melyben három kérdést tettek fel neki.
Kimi, a zsúfolt szezonkezdés után most van egy kis szünet a következő versenyig, hogyan telik ez az idő?
Kimi Räikkönen: Malajziából egyenesen Bejrútba utaztam, a Lotus Cars márkakereskedésének libanoni nyitórendezvényére, ami egy kellemes este volt. Nem sok időt töltöttem még otthon, de igyekszem kihasználni ezt az időt, és sikerült néhány emberrel találkoznom, ami nagyszerű volt. Az edzésprogramot is fenn kell tartani, hiszen minden versenyre fontos, hogy fizikailag jól felkészültek legyünk, így ezt is figyelembe kell venni.
Most, hogy már volt idő átgondolni az első két versenyt, hogyan értékelnéd a szezonkezdést?
KR: Azt hiszem a start nem volt túl bíztató. A teszteken a karosszéria gondok frusztráltak minket, aztán a felemásra sikeredett ausztrál időmérő, később Malajziában a sebességváltó cseréje, de megmutattuk, hogy képesek vagyunk kezelni a felmerülő problémákat, és egyre erősebben térünk vissza. Úgy érzem, mintha sosem lettem volna távol (az F1-től), a csapat jó munkát végzett, jól együttműködünk, és ez megkönnyíti a dolgokat. Az autó jó, és megvan a tempónk ahhoz, hogy az élen harcoljunk, csak szükségünk van némi szerencsére.
Sok szó esik idén az „új Kimiről”. Mit gondolsz, megváltoztál mióta elhagytad a szériát?
KR: Nem hiszem. Még mindig ugyanaz az ember vagyok, aki korábban is voltam. Talán az emberek kicsit lazábbnak látnak, ami szerintem a csapatnak köszönhető. Itt teljesen más a hangulat, mint ahogy máshol korábban tapasztaltam. Mindenki nagyon nyitott és nyugodt, ugyanakkor rendkívül keményen dolgoznak, és a részletekre is nagyon figyelnek. Jól érzem itt magam, ami segít abban, hogy a versenyzésre összpontosítsak, és azt hiszem ezért gondolják azt az emberek, hogy más lettem, de ugyanolyan koncentrált és motivált vagyok, mint korábban.
|
| |