| A Head And Neck Support vagyis a HANS a versenyzőnek a fejsérüléseit kerüli el egy esetleges ütközésnél.Szénszálas anyagbó keszül és rendkívül ellenálló feladata, hogy egy esetleges karambolesetén felfogja a nyakcsigojákra nehezedő súlyt.Megállapították, hogy egy fontáis ütközésnél ahol a sisak a pilóta fejével együtt átlagosan 7,5 kg nyom és ennek ütköznésnél akár a 80X osa is nehezedhet a csigojákra ami súlyos sérüléseket okozhat. A HANS feladata csillapítani ennek az energiáját és egyenletesen elvezeit az ütközés energiáját a hátba így nem történik komolyabb sérülés. A HANS Rögzítő szalagokkal kapcsolódik a pilótához,és mellette még egy gallérhoz hasonló vállpántal. További funkciója az is hogy az ütközésnél a fejet megakadájozza abban, hogy előre induljon és a kormánynak vagy a pilótafülke elülső részéhez csapodjon a Forma 1 ben 2003-ban vezették be ezt az újítást amit elinte elleneztek. de később beismérték, hogy tényleg megvédi viselőjét előzőleg a Champ Car-ban és a DTM ben is használták nagy sikerrel. Gyakorlatilag ugyanaz a funkciója mint a hétköznapi autóknál a jól beállított fejtámla a biztonsági öv és a légzsák használata együtvéve.A pilóta minden egyes ütközésnél nagyobb biztonságban van mint 2003-ig köszönhető ez a HANS-nak... | |