|
40 millió font azaz kb 50 millió Euró a költségvetési sapka. |
KimiRoland |
2009.04.30. 16:35 |
A csapatoknak jelezniük kell május közepéig, hogy bevállalják-e a max költségvetést. Ha igen akkor az évad után annyit tesztelnek amennyit akarnak, állítható első, hátsó szárny, motorfordulat korlátozás feloldása, annyi szélcsatorna használat és modell méret amekkorát akarnak.
Aki nem vállalja az 20 napot tesztelhet 18.000 max fordulattal, állítható első szárny és heti 40 óra szélcsatorna.
Akik bevállalják az tehát sok szabadságot kap, de sokkal kevesebből. A Ferrari, McLaren, Renault, BMW nem valószínű, hogy örvendezni fog, mert ők több mint 150 milliót költenek évente. Az erdeti terveket felrúgva 2011-től kötelező lesz a költségvetési sapka. Korábban a Ferrari azt mondta, hogy amennyiben kötelezően egy összeget kell megtartani és az 100 millió alatti lesz akkor nem áll érdekükben a sport megtartása. |
Veszélyben a Barcelonai nagydíj! |
KimiRoland |
2009.04.28. 13:52 |
Mexikóbol indult gy új járvány a sertésinfluenza olyan mutáns változata amire ellenszer egyelőre még nincs. A betegség emberről emberre terjed. A halálozási adatok árdekesek. Míg Mexikóban akik elkapják 35-40%-a meghal, addig a világ más részén csak 1-2%-ban halálos.. Eddig kb 200 áldozatról vannak értesülések 2 embert lászámítva mindegyik Mexikói. Spanyolországban a Katalán régióban (Ahol Barcelona is van) eddig kb 5 megbetegetés történt és további 15 gyanus esetet vizsgálnak. A Spanyol kormány korlátozta a légiforgalmat. Ha a járvány tovább terjed elképzelhető hogy a rendezvényeket törlik így a Spanyol nagydíjat is. Magyar kutatók már lekérték a vírusmintákat az USA-tól hogy megfelelő ellenszert lehessen készíteni. Bár hazánkon nem látszik, de itt van a világ legnagyobb vírusellenszer kutató központja. Többek közt itt találtak védőoltást a madárinfluenzára is. A Fertőzés bár súlyos tünetekkel jár, úgy néz ki leszámítva a Mexikói eseteket megfelelő kezeléssel intenzív gyógyszer kúrával legyőzhető a vírus.
|
Jön a Ferrari F60B! Javítottak a mechanikán a KERS-t továbbfejlesztették az aerodinamika teljesen új kettős diffuzor és egyébb ú |
KimiRoland |
2009.04.28. 13:45 |
A csapat meglehetősen pozitívan nyilatkozik. Szerintük a Ferrari soha nem tett ekkora előrelépést egyetlen autóval sem. Pletykák szerint az új autó körönként 1 másodpercel lesz gyorsabb valahol még többel is. Ha ez igaz akkor a Ferrari az élboly elején találhatja magát. A Ferrari nagyon titkolozik, de állítólag kifejlesztettek több olyan megoldást is ami komoly előnyt jelenthet. |
Codemasters: Nem lesz F1 2009 Pc-re |
KimiRoland |
2009.04.27. 07:07 |
Csak Psp és Nintendó WII-e fog megjelenni. Ezeket egyébként nem is a Codemasters állítja össze. A Codemastersnél azt mondták, hogy sajnálják a rajongókat, de egy ilyen összetett játék lemodellezése és a lehető legjobb fizika időbe telik. Az sem segített rajtuk, hogy gyökeresen megváltoztak a szabályok ezért magán a játékon is gyökeres változások kellenek. A megjelenést így a 2010-es szezon közepére tették át. |
Coulthard beszólt Kiminek Kimi visszavágott Whitmarsh Kiminek ad igazat. |
KimiRoland |
2009.04.26. 19:00 |
Coulthard azon kijelentésén, hogy Kimi nem ért az autó beállításaihoz nem talált támogatókra. Kimi szokásával ellentétben beszólt Coulthardnak mondván ő nem ért el pályafutása alatt semmit se. A finnek adott igazat a McLaren jelenlegi csapatfőnöke aki jól ismeri a Jégembert. Elmondása szerint ugyan nem beszélt sokat Kimi, de az autóhoz nagyon is értett. Jobban mint Coulthard. |
Räikkönen: Nyugalom szurkolók és rajongók. |
Formula.hu |
2009.04.19. 18:47 |
Räikkönen optimista azzal az aero csomaggal amit Barcellonában fog bevetni az alakulat. Ha azonban az sem hoz áttörést, akkor az idei évet feláldozzák a következőért.
A Ferrari soha nem kezdett ilyen szörnyen egy bajnokságot sem.
|
Sajnos szabályosak adupla difúzorok.. |
KimiRoland |
2009.04.15. 13:49 |
Ezzel a Brawn lett a vb legfőbb esélyese, a Ferrari költhet a legtöbbet autója átalakítására és neki is fog legtovább tartani. A csapat szerint legalább 30 millió euró lesz és legkorábban európában lesz bevethető. Tehát 2 verseny ismét elúszott. |
Difúzor per: Döntés ma vagy holnap. |
KimiRoland |
2009.04.14. 10:35 |
A Ferrari főmérnöke szerint egyértelmű, hogy szabálytalan, de a csapatokat feltehetően nem fogják kizárni. Hasonlóan vélekedik a BMW és a McLaren főtervezője is. Szerintük bár érdekes megoldás, a szabályok értelmezésének azonban nem felel meg. |
Tárgyalások és megbeszélések hónapja lesz az F1-ben, Difúzor per, McLaren hazugságper, esetleges Mercedes kivonulás |
KimiRoland |
2009.04.09. 11:18 |
Eben a hónapban jóformán csak tárgyalásról és lehet, hogy büntetésről fog szólni az élet.
Április 14.-én difuzor ügy tágyalása. Annak esélye jelenleg, hogy betiltják a kettős difúzort kb 60% míg annak, hogy büntetik is a használó csapatokat kb 1%.
Nemsokkal utána Mercedes Daimler képviselői tágyalják újra az F1-es szerepvállalást. Amennyiben elutasítják a szereplést akkor az év végén a Mercedes távozik az F1-ből.
Majd következik a McLaren-Mercedes hazugságbotrány amit lehetséges, hogy komoly szankció követ. Ecclestone szerint az sincs kizárva, hogy 2 futamos eltiltást kap a McLaren. Ebben az esetben viszont a Mercedes elképzelhető, hogy kilép a McLarenből azonnali hatállyál. Legalábbis egy benfentes azt nyilatkozta, hogy ha bármilyen büntetés is lesz a McLaren ellen, akkor hátat fordítanak a csapatnak azonnali hatállyál. Ebben az esetben a Brawn és a ForceIndia év végéig még kapnák a motorokat, de hogy utána mi lesz az kérdéses.
Nemsokkal ezután ismét összeülnek a Mercedes vezetői feltehetően a kiszállásról fognak tárgyalni. |
A Ferrari fekete orrkúppal lép pályára majd Kínában. |
KimiRoland |
2009.04.09. 08:05 |
Az olaszországi tragikus földrengés áldozataira fognak így emlékezni. |
Már csak a Ferrarinak és a ForceIndiának nincs pontja. |
KimiRoland |
2009.04.07. 18:21 |
A Ferrari vezetője Montezemolo rendkívüli ülésre hívta össze a csapat vezetőit és Schumachert, hogy tisztázzák a történteket. Állítólag a Ferrari első embere ha nem változik komoly mértékben a helyzet többeket is meneszthet. |
A Mercedes F1-es csoportját tömörítő Daimler részvényeseinek elege van az F1-ből. |
KimiRoland |
2009.04.06. 15:45 |
Rendkívüli űlést hívattak össze a részvényesek Április 8.-ára. A téma állítólag az F1-es szereplés beszüntetése lesz. Mivel a Mercedes F1-es részlegének 55%-a a Daimler kezében van illetve annak részvényeseiében. Ha ők leszavazzák az F1-es szereplést, akkor akár már idén kivonhatják pénzüket a Mercedesből ami egyet jelentene a McLaren szétesésével, valamint a remeklő Brawn valamint a ForceIndia motorszálítójának elvesztésével. |
A Hell Hungary Kft lehet a Brawn csapat főszponzora!! A magyar cég még a Williamsel is tárgyal. |
KimiRoland |
2009.04.01. 13:59 |
Ez nem Áprilisi tréfa mielött valaki azt hinné. Hazánk legnagyobb forgalmú energia ital gyártó cége a Hell Hungary Kft tényleg tárgyal a Brawn és a Williams istállókkal. Meglepetésre a Brawn istállóval úgy mint egy lehetséges NÉVADÓ!! szponzor. A cég Nemzetközi stratégia igazgatója megerősítette a híreket. Év eleje óta további 30%-os bevételnövekedést ért el a cég ami a válság közepette rendkívüli eredmény.
|
Egyre feszültebb a hangulat az F1-ben. |
KimiRoland |
2009.03.24. 13:13 |
A csapatok bojkottal fenyegették meg Ecclestont. A csapatok azért lázadoznak, mert Ecclestonék még mindig nem fizették ki a Concord szerződés után járó pénzt a Ferrarinak meg elege van a sok szabályváltozásból.: A Forma 1 jelenleg nem abban az irányban tart amerre kellene, hogy tartson. Átkell gondolni a stratégiákat és a folyamatos válltoztatások miatt milliók úsznak el. A Forma 1-nek stabilitásra kellene törekednie, nem pedig egy instabil hatalmi harcra. |
FIA: Azt hittük a csapatoknak tetszik az éremrendszer. 2010-re halasztják a bevezetést. |
KimiRoland |
2009.03.21. 07:33 |
A csapatok szövetsége azaz a FOTA a WMSC döntése után azonnal összeült, hogy együttesen fejezzék ki a nemtetszésüket az éremrendszerrel kapcsolatban. a 20 tagu FOTA tanács 20:0 arányban elutasította az éremrendszer bevezetését. Az FIA csalódott mert azt hitték a csapatoknak tetszeni fog az ötlet. A Javaslatot 2010-re halasztják. A csapatok annyit tennének a szabályhoz, hogy 10 pontnál nem maradhat le jobban a legtöbb győzelmet szerző pilóta az első helytől. |
FOTA:Érvénytelen az éremrendszer! |
KimiRoland |
2009.03.20. 19:41 |
A Sportszabályzat 5-ös függelékében, valamint a Nemzetközi Sportkódex 199 cikkelyében foglaltaknak ellentmond az új éremrendszer bevezetése. Az ugyanis a rajt elött 1 hónappal még nem volt letisztázva. Pedig a szabály az, hogy 1 hónappal előbb kell egy ilyen döntést bejelenteni. Ha ez nem történik meg úgy csak a csapatok igen szavazása esetén vezethetik be az érmeket. A csapatok pedig egyértelműen nem akarják a dolgot. Az FIA nagy valószínűséggel kénytellen lesz elhalasztani a módosítást legalább 1 évvel.
|
Csak hátránya van az éremrendszernek. |
KimiRoland |
2009.03.17. 17:50 |
Egy biztos. tavaly de főleg tavalyelött az évszázad meccseit láthattuk. Utolsó futamon dőlt el mindkétszer a Vb egy jó kis csavarral. De ennek vége. egy biztos. idén nem lesznek olyan izgalmakban részünk legalábbis a végén nem. A másik a csapatsorrend. Ha valaki megnyerné az első két versenyt akkor a csapattársa már búcsúzhat is a vb címtől mert megvan csapatsorrend. Az élcsapatok többségét pedig nem érdekli annyira a konstruktőri inkább az egyéni a fontos leginkább igaz ez a Ferrarira. A legtöbb élmezőnyi pilótát pedig nem érdekli, hogy a huszonikszedik helyen végez-e. A csapatok még nem reagáltak, de várhatóan a többségnek nem fog tetszeni az ötlet. |
Értelmetlen és ellenszenves döntés: Éremrendszer lesz az F1-ben.....:(( |
KimiRoland |
2009.03.17. 17:23 |
Ecleston vénség ismét alkotott és a csapatok álltal rendkívül hátrányosnak tartott éremrendszert vezették be. Vannak csapatok ahol a konstruktőri a fontos McLaren, de van olyan csapat ahol az egyénit részesítik előnyben Ferrari. Ezeknél a csapatoknál valószínűleg láthatunk kiállásokat amikor az esélyes a 5-6 hely környékén autózik. Akár az is megeshet, hogy egy 64 pontos pilóta nyeri a Vb-t míg a legtöbb pontot pl 102 szerzett hoppon marad. |
Teljes a 2009-es nevezési lista startol a BRAWNGP! |
kimRoland |
2009.03.06. 07:05 |
A Honda csapat volt csapatfőnöke vásárolta fel a japán istállót és immár hivatalos, hogy ott lesznek a 2009-es szezon rajtjánál. A kérdés csak az milyen teljesítménnyel.
A csapat színei állítólag sárga-fekete-fehér lesz.
|
Kimi ismét a másoik lett ezúttal Heifeld volt a leggyorsabb |
KimiRoland |
2009.03.05. 18:01 |
Egyelőre azonban nem lehet panasz a Ferrarinál. Sőt az olasz gárda finn bajnoka 112 kört teljesített és egész nap hosszú etapokra gyúrtak. A kocsi nagyon jó időket futott és konstans teljestményt nyújtott. Legjobb idejét egy 16 körös etap végén érte el. A McLaren viszont pletykák szerint komoly gondban van, ugyanis még mindig 2008-as hátsó szárnyat használnak. Hátrányuk ezúttal is bő 1,1másodperc volt igaz ezúttal ez a 3. helyre volt elég
|
| |