|
Jerez 3. nap: Rosberg 2011-es autóval az élen Grosjean nyert a 2012-esek közt |
KimiRoland |
2012.02.09. 17:46 |
Grosjean egy 3 mért körös etapon érte el a nap és a hét legjobb 2012-es idejét. Délelött még jobbára rövid etapokat ment, majd délután már hosszúakat.
Az utolsó 5 percben megállt az autója, de a csapat egyelőre nem adott tájékoztatást arról, hogy ez miért történt meg.
Érdekesség, hogy Kimi és Grosjean hajszál pontosan 117-117 kört teljesítettek.
1 Rosberg Mercedes 1m17.613s 118 kör
2 Grosjean Lotus 1.18.419 +0.806 117 kör
3 Vettel Red Bull 1.19.297s +1.684 96 kör
4 Hamilton McLaren 1.19.464s +1.851 80 kör
5 Vergne Toro Rosso 1.19.734s +2.121 79 kör
6 Perez Sauber 1.19.770s +2.157 48 kör
7 Alonso Ferrari 1.20.412s +2.799 67 kör
8 Senna Williams 1.21.293s +3.680 125 kör
9 Van der Garde Caterham 1.23.324s +5.711 74 kör
|
Jerez 3. nap 11:30 - Grosjean vezet |
KimiRoland |
2012.02.09. 11:28 |
Kimi csapattársa vezeti ma az E20-at. A francia jobbára rövidebb gyors etapokat futkoz ellentétben Kimivel aki jobbára a hosszú etapokat gyakorolta tegnap. Már 1:18.806-nál jár ami az eddigi legjobb 2012-es autóval elért idő.
Mögötte Perez és Vettel érkeznek. Alonso alatt megállt az autó hidraulikus hiba miatt. Julies Bianchi pedig eldobta a ForceIndiát a gyors körén. Az autó megforgott, majd a gumifalba vágódott. Az alaposabb szemrevételezés után kiderült, hogy az autó nagyon megsérült. A csapat közlése szerint az autó hátsó részét ki kell javítani cserélni kell a felfüggesztést elől és egyébb javítani valók is vannak az autón. Szinte kizárt, hogy délután 1-2 elött befejezzék a javításokat.
|
Jerez 2.nap Schumacher nyert a 2011-es autóval, Kimi az 5. hosszú etapokkal |
KimiRoland |
2012.02.08. 18:44 |
Kimiéknek nem ment zökkenőmentesen a napjuk. Délelött még el sem indultak mikor feltehetően egy olajfolton megcsúszott Kimi és a kavicságyba esett. Az autó látszólag nem sérült, de a csapat közlése szerint a fenéklemez eléggé megsérült így néhány elemet ki kelett cserélni az autón. Ha már álltak a kormányrendszer újrahangolását is elvégezték Kimi kérésére.
Kimi elmondta, hogy sokkal jobb lett utána az autó és sokkal konstansabb köröket is tudott vele futni. Ami a taktikát illeti a Lotus ma egyértelműen nem e legjobb körre hajazott. Kimi szinte kizárólag hosszú etapokat futott egy ilyen 17 körös etap végén futotta meg a legjobb körét is, ami közel 1 másodpercel maradt el a tegnapitól.
A teszt holnap folytatódik, de Kimi helyét Grosjean veszi át. A következő teszthetet is Grosjean kezdi, majd Kimire 23-24 közt kerül újra sor, majd ő is zárja a felkészülést március 3-4 közt. Azok a tesztek már barcelonában fognak megesni.
1. |
MICHAEL SCHUMACHER |
1:18.561 |
- |
- |
132 kör |
2. |
MARK WEBBER |
1:19.184 |
0.623 |
0.623 |
97 kör |
3. |
DANIEL RICCIARDO |
1:19.587 |
1.026 |
0.403 |
100 kör |
4. |
MARKO BIANCHI |
1:20.221 |
1.660 |
0.634 |
46 kör |
5. |
KIMI RÄIKKONEN |
1:20.239 |
1.678 |
0.018 |
117 kör |
6. |
PAUL DI RESTA |
1:20.272 |
1.711 |
0.033 |
69 kör |
7. |
FELIPE MASSA |
1:20.454 |
1.893 |
0.182 |
95 kör |
8. |
JENSUN BUTTON |
1:20.688 |
2.127 |
0.234 |
85 kör |
9. |
SEGIO PEREZ |
1:20.711 |
2.150 |
0.023 |
67 kör |
10. |
PASTOR MALDONADO |
1:21.197 |
2.636 |
0.486 |
96 kör |
11. |
HEIKKI KOVALAINEN |
1:21.518 |
2.957 |
0.321 |
139 kör |
12. |
PEDRO DE LA ROSA |
1:22.128 |
3.567 |
0.610 |
64 kör |
|
Jerez 2.nap: Kimi egyelőre érdemi kör nélkül |
KimiRoland |
2012.02.08. 11:47 |
Kimi egy mért kört futott eddig a Lotus-sal amikor az egyik középgyors szakaszon megcsúszott és átszánkázott a kavicságyon. Az autó padlólemeze egy kicsit megsérült ezt nekiálltak javítani, de Kimi kérésére a kormányművet is újraállítják. Valószínűleg hamarosan végeznek a Lotusnál, és Kimi megkezdheti az érdemi munkát is.
A tesztet jelenleg Webber vezeti aki időmérős tréninget hajt végre, míg a Ferrari nagyon gyanúsan lassú. Az oké, hogy nem mutatják meg mire képesek, de ez azért túlzás.
|
Kimi: Termékeny első nap volt |
KimiRoland |
2012.02.07. 20:46 |
„Összességében ez egy jó nap volt, és sok adatot is gyűjtöttünk a csapattal. Valamivel több kilométert is meg tudtunk volna tenni a pályán, de a délutáni órákban találkoztunk egy kisebb problémával, ami megakadályozott bennünket ebben. De ez teljesen normális egy új autó esetében.”
„Közel voltunk ahhoz, hogy minden tesztprogramot teljesítünk a mai napon, melyeket felírtunk magunknak, szóval tényleg egy jó napot zártunk, és nagyon elégedett vagyok.”
„Mindig jó érzés, ha az első helyen zársz egy napot, de összességében nem jelent semmit. Ami számít, az a futam. Ez egy teszt, szóval folytatjuk a munkát és haladunk a kijelölt utunkon.”
„Két héttel ezelőtt boldog voltam, amikor autóba ülhettem, és most is vagyok. Remek volt az R30-as autóval tesztelni és visszarázódni. Most jobban érzem magam ebben az autóban, mellyel egész évben versenyezni fogok. Ahogy azt mondtam, vannak bizonyos területek, ahol javulnunk kell, és képesek is vagyunk erre, de összességében jó benyomást tett rám a gép, emiatt bizakodó vagyok. Folytatnunk kell ezt az utat, hogy készen álljunk az első versenyre Ausztráliában.”
„Ami pedig a gumikat illeti, nem volt velük gondom. Természetesen eltérőek azoktól, melyeket a múltban használtam és jobban is kopnak, valamint a viselkedésüket nagyban befolyásolja a pályafeltétel, mely minden helyszínen más és más."
A kisebb probléma alatt a KERS rendszer akkumlátorát értette Kimi ami délután meghibásodott, ezért a csapat kicserélte az eszközt. Ez nagyjából 1 óra kiesést jelentett ezért is tudott a tervezetnél kevesebb kört megtenni.
|
Kimi: Nehéz lenne megmondani hol állunk |
KimiRoland |
2012.02.07. 20:07 |
Kimi magabiztosan nyerte az első szabadedzést, de ő és a csapat is visszafogottan nyilatkozott. Mint mondták az autó remek és egy kis allkalmazkodás után még jobb lesz. Az pedig, hogy hol állnak csak 1-2 héttel a szezon elött kezd majd körvonalazódni míg a tényleges felállást az 1,2. verseny után tudhatjuk meg.
MTV3: összejöhet idén a győzelem?
„Nehéz lenne megmondani.” – kezdte Kimi mosolyogva. „Nem áll rendelkezésünkre elég információ ahhoz, hogy ezt meg tudjuk mondani. Ez egy első nap volt, tesztnap, és semmi sem változott.”
„Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy hol vagyunk a többiekhez képest. Talán az utolsó tesztek és az első verseny tiszta képet ad nekünk erről. Majd meglátjuk. Remélhetőleg jó helyet foglalunk majd el a mezőnyben és képesek leszünk harcolni a legjobb csapatok ellen. Ez a jövő zenéje. Az autó jó benyomást tett rám. Egész jól működött, de szükségünk van arra, hogy fejlődjünk. Fontos, hogy jobb állapotban tartsuk a gumikat a hosszabb etapokon, melyek képesek gyorsan elkopni és akkor az autó csúszkálni fog, ami nem igazán jó. De azt gondolom, hogy ez volt a legrosszabb az első napban.”
|
Jerez 1.nap: Kimi visszatért méghozzá az élen! |
KimiRoland |
2012.02.07. 17:23 |
Kimi végzett az élen a Jerezi tesztsorozat első napján. Kimi már a nap elején átvette a vezetést majd kétszer megjavította az idejét délelött. Ez után már senki nem ment annyira gyors kört mint ő.A csapatok persze titkolják mivel foglalkoztak, így nagy következtetést nem lehet és nem is érdemes levonni.Az viszont már jó jel és örömteli esemény, hogy két éves kihagyás után is rögtön az élen van Kimi. Holnap folytatja a munkát és a legtöbb csapatnál is ugyan azok lesznek a pilóták mint ma majd csütörtökön válltás.
1. |
KIMI RÄIKKONEN |
1:19.670 |
- |
75 |
2. |
PAUL DI RESTA |
1:19.772 |
0.102 |
101 |
3. |
NICO ROSBERG |
1:20.219 |
0.549 |
56 |
4. |
MARK WEBBER |
1:20.496 |
0.826 |
54 |
5. |
DANIEL RICCIARDO |
1:20.694 |
1.024 |
57 |
6. |
MICHAEL SCHUMACHER |
1:20.794 |
1.124 |
42 |
7. |
KAMUI KOBAYASHI |
1:21.353 |
1.683 |
106 |
8. |
JENSUN BUTTON |
1:21.530 |
1.860 |
62 |
9. |
FELIPE MASSA |
1:22.815 |
3.145 |
69 |
10. |
HEIKKI KOVALAINEN |
1:23.178 |
3.508 |
28 |
11. |
PASTOR MALDONADO |
1:23.371 |
3.701 |
25 |
12. |
PEDRO DE LA ROSA |
1:23.676 |
4.006 |
44 |
|
Jerez 1.nap 12:00 - Kimi továbbra is az élen a Lotus-sal |
KimiRoland |
2012.02.07. 12:28 |
12:00 - Kimi továbbra is az élen
Kimi továbbra is az egyik legaktívabb a pályán és ráadásul a leggyorsabb is. A ForceIndiás di Resta-nál közel 2 másodpercel gyorsabb. Szintén fél másodpercel veri Rosberget ami talán azért furcsa, mert Rosberg-nek még ott van a befújt diffuzor ami Kimi autójában már nincs benne. Rosbergen kívül még de la Rosa is a tavalyi autót használja a többiek már az újat. Ami külön említésre méltó, hogy eddig semmilyen kicsúszás vagy műszaki hiba nem történt a pályán. Webber még csak kigördült a pályára majd visszajött most újabb indulásra készülnek az ebédszünet elött.
A köridők alapján még sokan sokmindennel foglalkoznak csak épp a körök javításán nem. A csapatok jobbára aerodinamikai teszteket végeznek. A Lotus-t vezető Kimi pedig a mai napon elsősorban a mennyiségre megy a Lotus közlése szerint. Jelenleg közel félszáz körnél tart délután még minimum ennyit akarnak az autóba pakolni. Várhatóan átléphető lesz délután az 1:19-es idő. A Lotus annyit tett hozzá, hogy Kimi ezt a köridőt a kemény keverékkel teljesítette és alig várják, hogy lággyal is kimenjen majd délután.
Hely |
Név |
Csapat |
Autó |
Idő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Lotus F1 Team |
E20 /2012/ |
1:19.670 |
- |
44 |
2. |
Nico Rosberg |
Mercedes AMG Gp |
W02 /2011/ |
1:20.219 |
+0,549 |
35 |
3. |
Paul di Resta |
ForceIndia |
VJM -05 /2012/ |
1:21.536 |
+1,856 |
37 |
4. |
Daniel Ricciardo |
ToroRosso |
TR7 /2012/ |
1:22.036 |
+2,366 |
25 |
5. |
Kamui Kobayasi |
Sauber |
C31 /2012/ |
1:22.112 |
+2,442 |
14 |
6. |
Jenson Button |
McLaren |
MP4 -27 /2012/ |
1:22.366 |
+2,696 |
9 |
7. |
Felipe Massa |
Ferrari |
F2012 /2012/ |
1:23.391 |
+3,721 |
26 |
8. |
Pastor Maldonado |
Williams |
FW34 /2012/ |
1:23.467 |
+3,797 |
8 |
9. |
Heikki Kovalainen |
Caterham F1 Team |
CT01 /2012/ |
1:24.298 |
+4,628 |
8 |
10. |
Pedro de la Rosa |
HRT F1 Team |
F111 /2011/ |
1:25.535 |
+5,865 |
17 |
|
Jerez 1. nap 10:00 Kimi az élen |
KimiRoland |
2012.02.07. 10:08 |
10:00 - Kimi az élen
Elkezdődött a hivatalos teszt jerezben. A hőmérséklet emelkedik jelenleg 9C-t mutatnak a hőmérők, de délután 18C is lehet. Csapadék nem várható. Kimi eddig a legszorgalmasabb és a leggyorsabb is. 1:20.514-es ideje 2 másodpercel jobb a tegnapi promóciós köröknél, de valószínűleg még legalább 1 másodpercet javulnak az idők.
Hely |
Név |
Csapat |
Autó |
Idő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Lotus F1 Team |
E20 /2012/ |
1:20.514 |
- |
15 |
2. |
Kamui Kobayasi
|
Sauber |
C31 /2012/ |
1:22.112 |
+1,598 |
6 |
3. |
Felipe Massa |
Ferrari |
F2012 /2012/ |
1:24.423 |
+3,909 |
6 |
4. |
Daniel Ricciardo |
ToroRosso |
TR7 /2012/ |
1:24.681 |
+4,167 |
7 |
5. |
Paul di Resta |
Force India |
VJM-05 /2012/ |
1:35.200 |
+14,686 |
11 |
6. |
Nico Rosberg |
Mercedes AMG Gp |
W02 /2011/ |
1:42.299 |
+21,785 |
5 |
|
Mark Slade lesz Kimi versenymérnöke |
KimiRoland |
2012.02.06. 19:44 |
Mark Slade korábban Mika Häkkinen versenymérnöke volt majd Kimi-é a McLarenes időkben. Ezután Heikki Kovalainen versenymérnöke volt majd tavaly Michael Schumacher-é. Idén pedig átszerződött a Lotushoz ahol Kimi versenymérnöke lesz újra.
|
| |