|
Jerez 0. nap Kimi az élen |
KimiRoland |
2012.02.06. 18:56 |
|
A 0. amolyan felvezető. De csak két csapat számára. A szabályok értelmében ugyanis pályára vihető a gép teszten kívül 1 alkalommal max 2 tucat kör erelyéig.
Ma a Lotus F1 Team és a Sauber versenygépei pörögtek fel. A két autót Kimi Räikkönen és Kamui Kobayasi vitte pályára. Kimi már a gyakorlás elején is meggyőzően teljesített és végül nagy előnnyel 1,9 másodpercel nyerte az első szárnypróbálgatást. Mindketten 21 kört tettek meg a száraz és napos időben.
Az időkből azonban nem szabad semmit se levonni! Egyrészt nem a rendes gumik voltak fent az autókon, hiszen csak a demó abroncsok kerültek fel másrészt nem teljesen éles beállítással történtek a körök megtételei. Ezt a szabályok nem is nagyon engedik. Holnap várhatóan 1-2 másodpercel lehetnek jobbak a köridők ha minden igaz.
A hírek szerint egyik csapatot sem akadályozta technikai hiba és a köridők is meggyőzőek. Kimi szép egyenletes tempót ment a mai nap és végül simán verte japán riválisát.
|
Hely |
Név |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
|
1. |
Kimi Räikkönen |
Lotus F1 Team |
E20/2012/ |
1:22.504 |
-
|
21 |
|
2. |
Kamui Kobayasi |
Sauber-Ferrari |
C31/2012/ |
1:24.407 |
+1,903
|
21 |
A holnapi nap már a csapatok nagy része pályára gördül, de a HRT és a Mercedes sem viszi pályára az új autót.
|
Lotus F1 Team partnerei |
KimiRoland |
2012.02.05. 21:01 |
|
A Lotus F1 Team szponzorainak és partnereinek listája:
Renault, Total, Rexona, CLEAR, PIRELLI, TW STEEL, Trinasolar, Japan Rags, Boeing Research and Technology, CD-adapco, ELYSIUM, +GF+ AgieCharmiles, Magteni Marelli, NetApp, OMP, OZ, Processia Solutions, Vistagy, Symantec, 3D Sytems
Kimi szponzorai:
NESTLÉ,Tag Hauer,RedBull
|
Itt a Lotus F1 team új autója és egy rövid interjú annak legfontosabb tagjaival |
KimiRoland |
2012.02.05. 18:44 |
|

A Lotus F1 Team a mai napon leleplezte 2012-es autóját az E20-at. Az E20 nevet azért kapta mert ez a 20. olyan autó ami az Enstooni gyárból kigördült. A csapat túl van a névváltoztatáson és óvatosan optimisták a jövőre nézve.
A Lotus f1 team az idei szabályoknak megfelelően alakította ki autóját. Mivel megváltoztak a diffuzór szabályok ezért a hátsó rész jóval szűkebb lett mígy azelülső rész jobban kinyúlik a korábbiakhoz képest. Az autó itt is lépcsős orrot kapott, de ez a megoldás talán az eddigi legszebb. A lépcső nem olyan durva mint a Ferrari esetén és inkább egy mélyebb vályattal oldották azt meg.
Sokan csodát várnak, de ez lesz Kimi visszatérő éve, ráadásul a csapat is kisebb bökkenőkkel találkozott tavaly. A csapat ennek ellenére óvatosan optimista, de Kimi tisztában van a realitásokkal. Tudja, hogy nem küzdhetnek valószínűleg egyből a győzelemért, de a cél egyértelmű. Egyre jobb és jobb tempót diktálni és lassan de biztosan közeledni a kítűzöt célok felé.
„Nem vagyok nyugtalan. Picit más lesz, mint amihez hozzászoktam a Forma-1-ben, mert más csapatban versenyzek majd, megváltozott szabályok mellett. Sok múlik az autón, mert egy jó kocsival sokkal könnyebb lehet az életem, mint egy átlagossal. Néhány héttel ezelőtt, az első teszt után nagyon elégedett voltam, minden teljesen normálnak tűnt. Úgy gondolom, hogy minden rendben lesz, de az első verseny előtt nagyon nehéz lenne jósolgatni. Várjunk és figyeljünk, de az biztos, hogy elégedett vagyok a dolgok alakulásával.”
„Ezek a srácok tudják, hogyan kell jó autót építeni. Még a legnagyobb csapatok sem tudnak minden évre győztes autót építeni. Nagyon tehetséges emberek, jó érzéseim vannak. Keményen dolgoznak, így nagyon bízom benne, hogy a jó eredmények sem maradnak el.”
Grosjean sem újon a Forma 1-ben ugyan akkor versenyzett utoljára mint Kimi. A különbség az, hogy ő 2009-ben is ennek a csapatnak versenyzett, ráadásul ismeri a Pirelli abroncsait ami Kiminek teljesen új lesz.
„2011 fantasztikus szezon volt számomra, megnyertem a GP2 bajnokságot és péntekenként a Forma-1-es edzéseken is indulhattam. Sok időt töltöttem a srácokkal, mint harmadik pilóta, így nagy reményekkel várom a szezont”
„Lehet, hogy a Pirelli abroncsairól egy picit többet tudok, de sokat tanulhatok tőle. Szorosan együtt kell dolgoznunk, hogy a csapat minél előrébb jusson. Sokat várunk az idei évadtól. A kezdetektől figyelemmel kísérem az autó fejlesztését és már mindannyian várjuk, hogy lássuk, mire lesz képes.”
Az is kiderült, hogy már holnap pályára gurul Kimi az új autóval egy rövid összeállító teszt erelyéig. A tényleges munka pedig az első kollektív teszten kezdődik meg azaz kedden reggel. A felavatást és az első tényleges munkát is Kimi fogja elvégezni az új autóval.
|
Itt az E20! |
KimiRoland |
2012.02.05. 18:21 |
|
A mai napon bemutatták Kimi Räikkönen és Romain Grosjean autóját. Az E20-ra keresztelt autó hasonlóan az eddig bemutatottakhoz lépcsős orral rendelkezik az idei szabályoknak megfelelően. Ezen felül a csapat két új szponzort márig üdvözölhet. Ezek a CLEAR és a Rexona cégek.








|
Ma mutatkozik be a Lotus F1 Team autója az E20 |
KimiRoland |
2012.02.05. 09:54 |
|
A mai napon rántják le a leplet Kimi és Grosjean új autójáról az E20-ról. A Lotus F1 team hivatalos weboldalán nyomon lehet követni a bemutatót amit az alábbi címen lehet elérni.: http://www.lotusf1team.com/
A Lotus új autója első ízben kedden az első kollektív teszten fog a pályára gördülni Kimi vezetésével. másnap is ő teszteli majd az autót majd csütörtökön és pénteken Grosjean vezeti az új autót. Utána egy szünet következik ami alatt Las Vegasba utazik a csapat ahol bemutatót fog tartani.
Amint lesz rá lehetőségem azonnal kerülnek ki az új információk az E20-ról és persze a képek is.
|
Lotus F1 Team: E20 |
KimiRoland |
2012.01.27. 22:32 |
|
A Lotus F1 Team a mai napon cáfolta, hogy a következő autójuk kódjele R32 lenne. A Renault-tal való szakítás miatt sokan gondoltak rá, hogy változtatnak a jelölésen, de Grosjean azt mondta ez nem így van és sokan elhitték. Pontosan mindenki.
Ma azonban a Lotus bejelentette, hogy a kódneve nem R32 lesz, hanem, E20.
E-Enstoone
20-20. kigördült F1 modell
Tehát a kódnév mától E20.
|
Whitmarsh: Kimi egy nagyszerű srác, aki szuper tehetséggel rendelkezik |
KimiRoland |
2012.01.27. 15:03 |
|
Kimi 2002-2006 közt fél évtizeden át volt a McLaren-Mercedes pilótája. A csapat jó egységet alkotott ám az autó rendre megbízhatatlan volt, ha meg nem volt megbízhatatlan akkor lassú. 2003-ban és 2005-ben ha több megbízhatósággal rendelkezik már minden bizonnyal rég bajnok lett volna és talán még mindig az ő versnyzőjük lett volna.
„Kimi egy nagyszerű srác, aki szuper tehetséggel rendelkezik. Nagyon sikeres volt a McLarennél töltött öt szezonban; megnyert 12 versenyt nekünk, és annak ellenére, hogy éppen hogy lecsúszott a világbajnoki cím megnyeréséről abban az időben, könnyen világbajnok lehetett volna 2003-ban és 2005-ben, ha egy kicsit több szerencséje van, és több megbízhatósággal rendelkezik”
„Annak ellenére, ahogy a dolgok alakultak nem rendelkezett azzal a kis extra szerencsével és megbízhatósággal, melyek a címhez kellettek -, még mindig nyert 12 versenyt nekünk, és egy pár közülük igazán fenséges volt.”
„Már elfelejtettem, hogy melyik versenyen, de az előző év második felében egy FIA sajtókonferencián megkérdezték tőlem, hogy szerintem fel kellene-e venniük őt azoknak a csapatoknak, akikről azt beszélték akkoriban, hogy fontolgatják Kimi alkalmazását egy páran közülük ott ültek mellettem. A válaszom egy egyértelmű igen volt”
„Kiállok a válaszom mellett, és elégedett vagyok azzal, hogy megtette a Forma-1-es visszatérését. Ő egy nagyon népszerű versenyző, és úgy gondolom, hogy a Forma-1 jobb lesz az ő visszatérése miatt.”
„Nem kevesebb, mint hat világbajnok fog versenyezni ebben a szezonban – többen, mint bármikor korábban -, és közülük mindegyik, beleértve Kimit is, nem egyszerűen egy fantasztikus versenyző, de egyben egy színes karakter is, akiket egy stabil rajongói bázis követ, és egy egyedülálló globális vonzerő.”
„Ha a Lotus autója gyors lesz, akkor Kimi is gyors lesz benne; a nézőpontom szerint ez olyan egyszerű, mint amilyen valójában.”
|
Kimi: Eleinte aggódtam a teszt miatt, de meglepően könyen vissza jött majdnem minden |
KimiRoland |
2012.01.27. 13:58 |
|
Kimi szerint viszonlyag gyorsan visszarázódott az autóba. Korábban azt hitte, hogy erre több körre lesz szüksége de már az elején érzete a ritmust.
„Őszintén szólva, kicsit aggódtam a teszt miatt, de a hétfői és a keddi nap sem okozott számomra meglepetést. Az érzés ugyanaz volt, mint korábban. A régi reflexeim visszatértek, és mindezt nagyon gyorsnak éreztem. Természetesen egy kis időbe telt, míg megtaláltam a határokat, de kedden már minden sokkal jobban ment. Persze van még min javítani.”
A vannak olyan dolgok amiket nem kedvelek ismét témába jött, de elnevette! magát állítólag miközben az újságíróra nézett.
„Vannak olyan dolgok, melyeket nem kedvelek (nevet), de a motivációm rendben van. Imádok a többi versenyző ellen versenyezni. A legjobbamat nyújtom, és mindezt a leginkább megpróbálom kiélvezni.”
|
Kimi: Ha bulizni akarok, hát bulizok! |
KimiRoland |
2012.01.27. 13:55 |
|
Kimi kategórikusan kijelentette, hogy nem fog engedélyt kérni és a csapat sem várja ezt el, ha bulizni akarna. A csapat nagyon laza és pont ez amire szüksége van.
„Ha el akarok menni valahova, és jól érezni magam, akkor megteszem. Nincs problémám ezzel.”
„Senki sem korlátoz ebben, és engedélyt sem kérek senkitől erre.”
Kimit a Rallyzásról is kérdezte egy másik újság és ott is hasonló volt a válasz. Vagyis a csapat nem tiltotta meg neki a dolgot, sőt engedte, de persze csak ésszel.
„Ha a Formula-1 mellett folytathatnám a ralizást, akkor megtenném. De várnom kell még egy kicsit, mielőtt ismét részt veszek néhány versenyen a raliban.”
Navigátora szerint Kimi fog még rallyzni még csak ha hobby szinten is. Egyébként a hivatalos besorolás szerint továbbra is meg van az ICE One nevű csapata ami már nem csak Rallyval foglalkozik, hanem két fiatal motocrossos finn-ek is lehetőséget ad. Egyes pletykák szerint egyébként Kimi WRC csapata sem szűnik meg. Továbbra is bérel egy autót a Citroen-től, de azt ő is kiadja egy finn versenyzőnek. Erről egyébként még nem érkezett hivatalos kommentár.
|
| |