|
Happy Bithday Kimi! Hyvää Syntymäpäivää Kimi! |
|
2012.10.17. 18:34 |
|
Ma ünnepli 33. születésnapját Kimi Räikkönen! |
KimiRoland |
2012.10.17. 12:04 |

Ma ünnepli 33. születésnapját 2007 világbajnoka Kimi Räikkönen. A finn versenyző feltehetően jövőre is a Lotus csapatot fogja erősíteni és Grosjean lesz a csapattársa.
Kimi 2001-ben mutatkozott be a királykategóriában a Sauber istállóval. Első futamán rögtön pontot szerzett, majd 2002-2006 közt 5 éven át a Mclaren versenyzője volt. Több öröm és csalódás után mikor 2003-ban és 2005-ben is a műszaki hibák sora miatt bukta el a Vb címet tovább állt és 2007-től a Ferrari versenyzője lett.
2007-ben rögtön világbajnok lett és 2009-ben egy nehéz, de sikeres szerzon után mégis távoznia kelett pénzügyi okok miatt. 2010-2011 közt a WRC-ben versenyzett, de indult a NASCARban is.
2012-ben tért vissza és visszatérése nagyon parádésra sikerült. több dobogós helyezést is begyüjtött és összetettben még most is a harmadik helyen áll és matematikailag még mindig esélyes a Vb címre is.
Boldog 33. Születésnapot Kimi!
|
Veszélyben Grosjean helye? |
KimiRoland |
2012.10.13. 08:03 |
Eric Boullier kijelentette, hogy Grosjeannak válltoznia kell a rajtoknl, vagy pedig nem lesz biztonságban az ülése 2013-ra. A csapatfőnök után több helyről is megszellőztették, hogy Grosjean és a csapat kapcsolata kicsit hüvös, mert a francia sok hibát vét ellentétben Kimivel aki hiba nélkül viszi a szezont és harmadik.
A csapat leginkább a konstruktőri helyezések miatt aggódik. A Lotus a negyedik helyen áll, lejebb nem nagyon csúszhatnak már, de feljebb akarnak kerülni és ehez mindkét pilóta kell nem csak Kimi.
Az edzéseken Kimi és Grosjean közt Grosjean szok egy körön jobb lenni, hoszabb távon, viszont probléma nélkül Grosjean még soha nem tudta Kimit megverni.
Belső körökből kiderült, hogy Kimi állítólag már aláírta az új szerződését, addig Grosjeannak is alá kelett volna, de a csapat parkolópályára helyezte a dokumentumot Belgium után.
|
Kimi: egy ütközéshez két ember kell |
KimiRoland |
2012.10.12. 10:24 |
Alonso Kimit hibáztatta, de utólag beismeri, hogy nem volt hibás a finn világbajnok.
Kimi elmondta, hogy nem azért van itt, hogy ha meglátja Alonsot elengedje. Akkor nem lenne értelme az egész dolognak.
„Ugyanúgy vezettem, ahogy mindenki más tenne. Balra mentem, amennyire csak tudtam, és nyomtam neki. Nem azért vagyok itt, hogy lassítsak, ha előttem van a Ferrari és Alonso”
„Nem lenne értelme versenyezni, ha így gondolkozol”
Egy balesethez két ember kell
„Mindenkinek megvan a saját véleménye a különböző dolgokról és a saját tetteiről. Egy balesethez két ember kell – hacsak nem mész bele egyedül a falba. Mindenki cselekedhetett volna máshogy, de nem tudom, hogy vajon ez megváltoztatta volna a végeredményt.”
|
Kimi, hogy tanulsz meg egy új pályát? : "Vezetek rajta" |
KimiRoland |
2012.10.09. 14:26 |
Ismeretlen pályák jönnek Kiminek, hiszen sem Kóreában sem Indiában nem versenyzett még, sem pedig a csapattársa. Aztán jön majd egy mindenkinek új pálya az Austin-i aszfaltcsík.
|
Kimi: Mért lennék én a hibás? Alonso leterelt a pályáról |
KimiRoland |
2012.10.07. 11:40 |
„Alonso nem volt elég körültekintő a rajtnál. Ott voltam a pálya bal oldalán, amikor egyre közelebb és közelebb került hozzám. Már nem tudtam mit tenni a leterelést követően. Nem hagyott nekem helyet, majd ezek után már sehova sem tudtam menni.”
Kimi hátránya 37 pont az éllovashoz képest, addig német barátja 33 egységre van tőle a második helyen.
„5 futam van hátra a bajnokságból. Nem lesz könnyű, de ameddig matematikailag esélyesek vagyunk, nyomni fogjuk. 2007-ben sem úgy lettem bajnok, hogy végig én vezettem. De nyilvánvaló, hogy a Red Bull a bajnokság nagy esélyese, miután ezt a futamot fölényesen nyerték, és nagyon jó a tempójuk. Meglátjuk, de ennél többre lesz szükségünk.”
Fogalmazta meg Kimi. Talán nincs veszve a dolog, de ahoz drámai előrelépés kell.
Alonso indulatai miatt kiadott Charlie Wheiting egy nyilatkozatot, melyben inkább Alonsot teszik felelőssé az eset miatt.
„Bármelyik versenyző, aki a pozícióját védi az egyenesben vagy egy fékezési zóna előtt, a pálya teljes szélességét használhatja az első mozdulata során, feltéve, ha nincs mellette az előzni akaró autó számottevő része. Miközben így védekezik, nem hagyhatja el a pályát jogos indok nélkül” – áll a Whiting által közreadott levélben.
„Minden kétséget elkerülendő, számottevő résznek fogjuk tekinteni azt, ha az előzni akaró autó első szárnyának bármelyik része a hátsó kerék mellett van.”
Vagyis Alonso leszorította Kimit oly módon, hogy ő már nem tudott hova menni és miközben megpróbált visszatérni a pályára találkozott Alonsoval aki teljesen lement a pálya szélére ami szabálytalan. Magyarul, ha Kimi esett volna ki, akkor Alonso büntetést kapott volna.
|
Alonso Kimit hibáztatja a baleset miatt |
KimiRoland |
2012.10.07. 10:06 |
Alonso Kimit hibáztatja a baleset miatt, amikor egyértelmű, hogy a spanyol nem adott neki helyet, pedig jól láthatóan melette volt már.
A spanyol hibázott és Kimit hibáztatja az ütközés miatt, azon a címen, hogy mit képelt. Ott tartunk jelenleg, hogy Alonso azt hiszi, hogy harcban van a Vb címért és akkor csak ő létezik, atöbbieknek el kell őt engedni. kimi melette volt, helyet kelett volna adnia, legalább annyit, hogy vissza tudjon Kimi sorolni.
Alonso ezt nem tette meg ütköztek és kiesett. Alonso hibázott, de ő rögtön másra fogja a hibáját.
Ahogy Michelisz Norbi Mondta "Ha Alonso megnézi még egyszer az esetet és alszik rá egyet, akkor belátja, hogy Kimi nem volt hibás"
|
Räikkönen még a héten bejeletheti, hogy marad a Lotusnál 2013-ra a finn Ilta Sanomat szerint |
KimiRoland |
2012.10.01. 18:25 |
A finn Ilta Sanomat nevű lap szerint a Lotus és Kimi megegyeztek a folytatásról. Állítólag mindkét fél részéről volt opció máshogy dönteni, ezért kellett szerződést újítani. A lap úgy tudja, Kimi jövőre többet kap majd mint idén a véleményére is jobban fognak adni és 2014-re is opciót biztosítanak neki.
Közben délebbre az Olaszok még mindig zsonganak azért, hogy Massa helyére Kimi kerüljön. Több olasz lap is lehozta, hogy a Ferrarinak el kell küldenie Massa-t és helyére 2007 világbajnokát kell elcsábítani. Az olaszok érdekes módon hüvös természete ellenére nagyon szeretik Kimi-t így érthető mért akarják annyira. Egy felmérés szerint Olaszországban Kimi a legnépszerűbb versenyző jelenleg majd Schumacher Alonso és Vettel követik őt.
A Ferrari ülésére állítólag Nicolas Hülkenberg és Paul di resta is esélyes, de a ForceIndia csak fizetség fejében engedné őket át. Schumachert összefüggésbe hozták a Sauberrel, de a DTM-be való átigazolása illetve a legvégső visszavonulása is esélyes.
|
Räikkönen: „Gyorsan tudnak futni, de nem gondolom, hogy elkapnak majd, ha az autóban leszek.” |
KimiRoland |
2012.09.28. 13:32 |
„Próbálod a legjobbat nyújtani, amire képes vagy. Ez az év jó volt a csapatnak, és remekül végezzük a dolgunkat a bajnokságban, szóval boldog vagyok azzal, ahol vagyunk jelenleg, és szerintem jó eséllyel rendelkezünk arra, hogy fejlődjünk. Természetesen mindig az a cél, hogy próbáljunk versenyeket nyerni, és annyi pontot hozzunk haza, amennyit csak lehet”
„Szerintem ezt nagyon nehéz megmondani. Nagyon sok dolog történhet a következő versenyeken. Azt gyanítom, hogy matematikailag lehetséges, de személy szerint én azt gondolom, hogy legalább egy versenyt meg kell nyerni azért, hogy biztosan világbajnok legyél. Nagyon nagy drámáknak kellene történnie ahhoz, hogy ezt elvegyem Fernandótól vagy Sebastiantól úgy, hogy nem nyertem futamot. Szóval, minden, amit tehetek, hogy előre megyek, és próbálok nyerni. Ez minden, amit egyébként is kitűztem – minden alkalommal, amikor beülök az autóba.”
„Ez egy jó pálya; olyan, mely elég gyors, és van rajta pár remek lehetőség az előzéshez. Számomra azok a pályák a legjobbak, melyeken hosszú egyenesek vannak és éles kanyarok sok hellyel, és Suzuka rendelkezik ezekkel. 2005-ben az egyik legjobb versenyemet mentem ott, miután a futamot a rajtrács hátuljáról kezdtem meg, és az utolsó körben vettem át a vezetést. Ha így nyersz, akkor sohasem felejted el az érzést, amikor átszeled a célvonalat.”
„Ez egyike azon versenypályáknak, mely a bonyolultabbak közé tartozik; és a Suzukában történő versenyek része, hogy elég sok a baleset. Ha a határon mész, a versenyzőknek mindig vannak nagy pillanataik a hétvége folyamán egy gyors pályán, és Suzuka valóban megbünteti a versenyzőt, köszönhetően a gyors pályának, és a kicsi kifutási zónáknak. Egy aerodinamikailag erős autóra van szükséged, és egy simulékony gépre ahhoz, hogy átmenj a gyors és ritmusos kanyarokon. Azt gondolom, hogy ez fekszik az E20-nak.”
„Kelleni fog pár alkatrész az autóra, de tudjuk, hogy a tempó megvan benne”- mondta arra, hogy mi kell a jobb szerepléshez a bajnokságban.
„Egyszerűen a megfelelő beállításra van szükség, hogy minden alkalommal maximalizálni tudjuk a tempóját. A legjobbat nyújtjuk azzal, hogy a dobogón legyünk és voltunk, de az elkövetkező versenyek egyre nehezebbek lesznek azáltal, hogy a többi csapat folyamatosan hozza a fejlesztéseit. Nyilvánvaló, hogy tennünk kell egy lépést előre Szingapúrhoz képest – ahol sehol sem voltunk -, hogy a top helyekért harcoljunk. Lehetetlen megjósolni, hogy fog menni a gépünk az elkövetkező versenyeken. Várnunk kell a pénteki edzésig, hogy eldöntsük, hogyan álljunk neki a versenyzésnek.”
És vajon hogyan fog megküzdeni Räikkönen a sikoltozó japán rajongókkal? „Gyorsan tudnak futni, de nem gondolom, hogy elkapnak majd, ha az autóban leszek.”
|
Hivatalos: Hamilton hátat fordít a McLarennek és a Mercedeshez megy Perez a McLarenhez szerződik |
KimiRoland |
2012.09.28. 13:21 |
A reggeli lapértesülések igaznak bizonyultak és a Mercedes bejelentette, hogy Schumacher távozik tőlük és a helyére Hamilton érkezik. A McLarennél pedig A mexikói Perez veszi át a britt helyét 2013-ban.
RedBull |
Sebastian Vettel-Mark Webber |
McLaren |
Jensun Button-Sergio Perez |
Ferrari |
Fernando Alonso-?Felipe Massa? |
Lotus F1 Team |
Kimi Räikkönen-Romain Grosjean |
Mercedes AMG |
Nico Rosberg-Lewis Hamilton |
Sauber |
Kamui Kobayasi-?Jaime Algesuari-Michael Schumacher? |
Force India |
?Paul di Resta-Nico Hülkenberg? |
Williams |
Pastor Maldonado-?? |
ToroRosso |
?? |
Marussia |
?? |
Catterham |
?? |
HRT |
?? |
|
| |