|
Kimi biztos benne, hogy fognak nyerni ezzel az autóval |
KimiRoland |
2012.06.01. 14:20 |
„Mindig is kedveltem a Kanadai Nagydíjat. 2005-ben már nyertem ott, így Montreal jó emlékeket jelent számomra. A város az egyik legjobb hely a naptárban. Igazán élvezem a pálya karakterisztikáját és ez egy kihívó pálya.” – kezdte 2007 Formula-1 világbajnoka.
„Az időmérő edzés fontos, de nem a legfontosabb egy jó eredmény elérése érdekében, miután van néhány hely az előzésre. Kanadában egy stabil autóra van szükséged a fékezési pontokat illetően, mivel ezen a pályán nagyon kemények ezek a területek. Ezzel együtt a kerékvetőket is használnod kell, és a mi autónk remek ezen a területen. A pálya különböző felületeket tartalmaz, és néha ezek is képesek változni a versenyhétvége során, így a tapadási szint egy újabb kihívást jelent.”
„A kanadai egy utcai pálya, de még mindig vannak rajta olyan helyek, ahol képesek vagyunk előzni, így nincs akkora hangsúly az időmérőn, mint például Monacóban. Ez egy tipikusan olyan verseny, ahol sokszor láthatjuk a biztonsági autót. Valószínűleg ez idén is így lesz. A biztonsági autó megnehezíti a stratégiát, és nehéz megjósolni azt, hogy a biztonsági autó mikor is hajt be a pályára. Miután ez megtörtént, arra is megvan az esély, hogy mindez kedvező lesz számodra.”
„Eddig a pályák többségén versenyképesek voltunk és most azt várjuk, hogy Kanadában is ez lesz a helyzet, de mint minden alkalommal, most is azt mondhatom, hogy az első nap után többet fogunk tudni.”
Monacóban nem ment minden a terv szerint…
„Ilyen a versenyzés. A kilencedik hely volt a legjobb eredmény, amit elérhettünk azon a napon. Nem mondhatjuk azt, hogy egy nagyszerű helyről rajtoltam volna, és nehézségekbe is ütköztem a verseny alatt, így nem ez volt a legkönnyebb hétvége, de legalább szereztünk néhány pontot. Ez még mindig jobb, mint a semmi, de ez nem pontosan az, mint, amit akartunk. Ha van egy olyan rossz versenyünk, mint ez, és két pontot szerzünk, még mindig nem jelent világvégét.”
„Egy bizonyos verseny még nem fog változtatni azon a tényen, hogy mindenhol elég erősek voltunk – még Monacóban is a versenyhétvége nagy részében. Monaco egy teljesen más pálya, és nem hiszem, hogy túlságosan aggódnunk kellene amiatt, hogy nem ez volt a legjobb hétvégénk.”
„A kormányszerkezetet illetően kipróbáltunk valami mást a különleges monacói versenyen, és ez nem működött számomra. Lehetetlen valamit úgy tesztelni Monacóban, hogy nem vagy ott. Nem tesztelhetünk szabadon, és egyébként is, a pályák túl elfoglaltak az F1-ben. Elégedett vagyok az alapbeállításokkal, de ez még mindig egy olyan terület, amin dolgozok a csapattal.”
„Korábban már nyertem versenyeket a Formula-1-ben más csapatokkal, és jók az érzéseim a Lotus istállóval kapcsolatban, mely képes erős eredményeket elérni. El fog jönni az a bizonyos nap.”
|
Kimi: Nem a gumikkal van a gond, sőt időmérőn remekek! |
KimiRoland |
2012.05.17. 14:38 |
Kimi érdekes nyilatkozatot tett. Szerinte egyáltalán nincs gond a Pirelli gumijaival és nem elsősorban ez okozza a furcsa futamokat, hanem a tankolás betiltása. Régen a 20. kör környékén kezdődtek a kiállások, most a 8-13 kör környékén. Ha nem lennének teletankolva az autók kb ugyaneddig bírnák.
"Nem gondolom,hogy a Forma 1 más lenne ez miatt.Az autóban található üzemanyagmennyiség vezet a gumik gyors kopásához.Ha 50-60 kg-os autókkal rajtolnánk,akkor egészen más lenne a helyzet."
"Régen a kerékcserék a 20.kör környékén kezdőttek meg.Hasonló lett volna a helyzet régen a Bridgestone és a Michelin abroncsaival,ha ugyanannyi üzemanyaggal mentünk volna,mint most."
"Összességében nagyon jó abroncsokról beszélünk.Időmérőn remek a tapadásuk."
|
Újabb szponzor a Lotusnál |
KimiRoland |
2012.05.17. 10:38 |
Az Interwetten.com internetes fogadásokkal foglalkozó céggel írt alá támogatói szerződést a Lotus F1 team csapata erősítették meg a csapat hivatalos oldalán.
A szerződés értelmében a csapat reklámfelülethez jut a Interwetten.com oldalon a csapat feltünteti a Interwetten.com logóját az autón és szponzori pénzeket utal a csapatnak. Hogy mennyit arról nincs hivatalos kommentár.
Mióta Kimi megérkezett a csapathoz a Univer cégóriás és a Microsoft után a Interwetten.com a harmadik cég amit bevonzott a csapat Kimi és a teljesítményük miatt.
A csapat közlése szerint további szponzor jelöltekkel is tárgyalnak.
|
Kimi a Facebook-on! |
KimiRoland |
2012.05.15. 19:32 |
Kimi A Facebook-on!
||
||
V
https://www.facebook.com/Iceman.kimiraikkonen
Május 11-én hozta létre és ma tette hivatalosan is elérhetővé 2007 világbajnoka a Facebook profilját. Kimi nem siette el a döntést, és ahogy létrehozta meg is rohanták a rajongók. Jelenleg fél óra alatt 1000 új rajongója lett Kiminek így éjfélre meg lehet a 10.000 fő is.
Csatlakozz te is Lájkold a Forma 1 legtehetségesebb versenyzőjének adatlapját:) Ma meglesz a 10.000 a jövő héten talán a 100.000 is:)
|
A Ferrari megkongatta Massa vészharangját... |
KimiRoland |
2012.05.15. 09:30 |
Ha nem javul a teljesítménye zálogos időn belül akkor búcsut int a Ferrari még év közben Massának. Nyilatkozta egy Ferraris forrás még a Barcelonai nagydíj elött.
Most pedig már a csapat is beszólt Massának akinek sürgősen össze kell magát szednie vagy nem fogja az idei évet teljesíteni a királykategóriában. A Ferrari hivatalos oldalán szólt be Massának. A csapat véleménye már egyértelműen az, hogy ez nagyon kicsiny teljesítmény Massától és bár igaz, hogy büntetés miatt is szenvedett, de ez nem lehet mentség most már.
A csapat Monacoban állítólag minimum 6-8 hely közötti eredményt írt elő Kanadára pedig 5-7 közöttit. Ha nem teljesíti, akkor nem kell a csapattal Európába visszajönnie egy csapattag szerint.
Menesztése esetén a legnagyobb esélyes Sutil vagy Algesuari lehet, de akár a Ferrari ki is vásárolhat valakit valamelyik csapatból.
Massa teljesítménye a Súlyos 2008-as balesete óta már csak árnyéka önmagának. Akkor a csapat most már nem titkoltan azért Kimit küldte el mert Massa lesérült és mert a Santander nem akart komoly riválist Alonosnak.
|
Schumacher a világ 2. leggazdagabb sportolója, Kimi és Alonso is a topp listán |
KimiRoland |
2012.05.08. 08:21 |
Michael Schumacher a világ második leggazdagabb sportolója. Vagyona 823 millió dollár ami jelenleg még növekedésben van. Évi 10-15 milliót keres jelenleg ehez jönnek még plusz bevételek és persze lejönnek a kiadások. Az első Tiger Wods a maga 869 millió dollárjával.
A topp listát Michael Jordan (516 millió dollár), Roger Federer (316), és David Beckham (258) folytatják majd jön a F1 két másik versenyzője Kimi Räikkönen és Fernando Alonso egyaránt 161-161/~48 milliárd Ft/ millió dolláros vagyonukkal. Kimi a Ferrrainál szedte meg magát amikor a Vb évében közel 50 millió dollárt keresett. Jelenleg ez még kérdés tavaly 4-5 millió bevétele volt isén kb 20-25 millió lehet.
Üzletemberek közt minimum 20 milliárd dolláros! vagyon kell, hogy igazán labdába lehessen rúgni. Meglepő, de Bernie Ecclestone nem szerepel a topp 100-as listában sem tagkörében jónak de nem kiemelkedőnek számító 4 milliárd dollárjával.
|
Extra: WTCC Hungaroring: MAGYAR GYŐZELEM! |
KimiRoland |
2012.05.06. 16:14 |
A Hungaroring első versenyén Norbit kétszer is megforgatták így is a 7. lett majd a második futamon felugrott a rajtnál az élre és nem engedte a többieket. Norbi magabiztosan mondhatni simán nyerte a Magyar nagydíjat a közönség pedig természetesen megveszett a pályán Norbi győzelmétől. Michelisz ezzel átvette a privátok közt a vezetést az összetettben pedig a 6. helyre ugrott fel.
|
Kimi: eddig 100-0-ra verem Vettelt körülbelül mondjuk...:) |
KimiRoland |
2012.04.26. 15:42 |
Essi Kimi: Miért kell minden alkalommal egy sapkát és egy napszemüveget hordanod, még akkor is, ha nem süt a nap?
Kimi Räikkönen: „Kedvelem a sapkákat és a napszemüveget. Nagyon érzékenyek a szemeim, úgyhogy meg kell védenem azokat a napszemüvegekkel.”
/HUN/Noémi Kovács: Kaptál már valami különleges dolgot a rajongóidtól?
K.R: Sok ajándékot kaptam már a rajongóimtól… Ezek ötletesek tudnak lenni és mosolygok is miattuk. Emlékszem, amikor a születésnapomra elküldték a jókívánságaikat és támogató szlogenjüket finnül.”
Prakasita Nindyaswari: Miért nincs saját Twitter oldalad?
K.R: Nos, nem igazán kedvelem a Twitter-t… vagy a facebook-ot. Inkább a privát dolgokat kedvelem.
Cindy Idier: Mi lesz a bosszúd tárgya, miután Sebastian Vettel megviccelt téged a dobogón? Láttad a képeket?
K.R: Igen, láttam, és vicces volt. A bosszú remélem hamarosan meg fog történni. Remélem. A dobogó első foka kezdésnek jó lenne.”
Lisa Munro: Ki a jobb tollaslabdába? Te, vagy Sebastian Vettel?
K.R: Én vagyok ebbe a nyerő. 100-0 eddig, körülbelül mondjuk…
Steve Jones: Mi a kedvenc tevékenységed az F1-en kívül?
K.R: Sok dolgot kedvelek… Mindenféle sport és játék szóba jöhet, ahol a verseny a tét. A jéghoki az én aktuális kedvencem.”
Anastasia Kozlova: Mit választanál? Garantált második hely, mely konstruktőri címet jelent számodra, vagy egy kockázatos stratégia, és 10% esély az első helyre?
K.R: Azt gondolom, hogy sokkal izgalmasabb, ha egy csata részese van, és némi kockázatot vállalsz az első helyért. Azért vagyok itt, hogy nyerjek.
/HUN/Oszter Tamás: Mi az a helyzet, ami felidegesít a pályán?
K.R: Ha valami egy igazán hülyeséget csinál. De szerencsére most a rajtrács nagyon tehetséges.
|
Kimi minden ízű jégkrémet szeret és eladta a Ferrariját. |
KimiRoland |
2012.04.25. 19:07 |
Milyen ízű jégkrémet szeretsz a legjobban?
„Nincs különösebb íz… Vanília, csokoládé, eper, a tradicionális finn jégkrém ízek. Ami elérhető.”
Hogyan pihensz egy verseny után?
„Szeretek a közeli barátaimmal pihenni. Néha ott van velem néhány finn haverom a paddockban, és ezt nagyon szeretem. Egyszerűen kellemes dolog velük finnül beszélgetni, és egy kicsit másra gondolni, mint a versenyzés.”
Mi volt az első autód, és mi van manapság a garázsodban? Még mindig megvan az Enzo?
„Egy Lada volt, egy használt darab. Jót mókáztam vele. Többé nincs Enzóm, de van egy kedves kis Lotus Evora S-em, ami egy igazán jó kompromisszum.”
Milyen zenét hallgatsz, és ki a kedvenc zenészed/zenekarod?
„Leginkább azt a zenét szeretem, amit a finnek játszanak. Egyben szeretem a Linkin Parkot is. Szerintem menők.”
Szerinted lehetséges az E20-szal egy mesterhármas (pole, leggyorsabb kör, győzelem)? Ha igen, akkor melyik pályán lesz?
„Ez jó lenne! A Bahreinben nyújtott teljesítményünk után tudom, hogy mit tudunk még jobban csinálni. A győzelem nagyon-nagyon közel volt. Meglátjuk, hogy melyik pályán lesz… De azt is tartsd fejben, hogy nem jár extra pont a pole-ért vagy a leggyorsabb körért.”
Hogyan tudod meg azt, hogy egy tökéletes kört mentél?
„Nincs tökéletes kör, csak az álmokban. Összehozhatsz egy remek kört hibák nélkül, de mindig tudsz fejlődni, hidd el nekem!”
Hogyan fejlődsz körről-körre egy verseny alatt?
„Új abroncsokkal mindig gyorsabb vagy, mint használtakon. Egyben az autó is egyre könnyebb lesz a versenyeken. Mivel az új abroncs is elkopik, esélyed sincs arra, hogy pár kör elteltével javítsd a köridőt. Normális esetben a kiállások helyes időzítésével javítod az időt, majd azzal, hogy elégeted az üzemanyagot, így az autó egyre könnyebb lesz egészen a célig.”
Megtudtuk, hogy te egy kicsit keményebb vagy a motorral, mint Romain. Ez milyen módon van hatással az autóra? Mi több, hogyan szereted a motor fordulatszámát, figyelembe véve azt, ahogy a gázpedált használod?
„Egész karrieremben ugyanúgy vezettem az autót, és ugyanúgy használtam a gázpedált. Minden versenyzőnek megvan a saját stílusa abban, hogyan megy gyorsan. Ez az enyém. Ez talán egy kicsit durva, de belül marad azon a görbén, amit a Renault motor elbír.”
Mi a piros motívum a sisakodon, és mit szimbolizál?
„A 9-es szám van pirossal a sisakomon, mivel ez a számom a világbajnokságban. De a bukósisak dizájnja csak egy dizájn, és nem próbál szimbolizálni semmi különöset sem. Minden évben szeretem lecserélni a dizájnt. Szóval, később könnyebb visszaemlékezni arra, hogy melyik szezon melyik sisakhoz tartozik.”
Ki volt a legerősebb csapattársad a Forma-1-es karrieredben?
„Majdnem mind nagyon versenyképes volt közülük! De én sohasem koncentrálok rájuk. Én csak az én dolgomra összpontosítok a csapatommal. Ez az egyetlen módja annak, hogy legyőzd őket, és mezőny többi részét.”
|
Lotus: Mugello: 3 nap: 3 versenyző D'Ambrosia, Kimi és Grosjean |
KimiRoland |
2012.04.25. 12:20 |
A Lotus F1Team közzé tette a hivatalos teszt beosztását. A két versenyző és a tesztpilóta is 1-1-1 napot kap a háromnapos gyakorláson. A Lotus új elemeket és fejlesztéseket próbál ki, amit Barcelonában fognak bevetni.
|
| |