Kimi belépett a 20-asok klubbjába. Ugyanis a hétvégén megszerezte pályafutása 20. F1-es futamgyőzelmét. Ezzel beérte honfitársát Mika Häkkinent aki szintén 20 győzelmig jutott a királykategóriában. Szintén beérte az aktív Hamiltont akinek ugyancsak 20 győzelme van.
A legjobb kört is megfutotta a finn világbajnok. Itt nincs válltozás, őrzi minden idők 3. leggyorsabb pilótája címet. 36. leggyorsabb köre azonban azt jelzi, hogy befoghatja a 41 legjobb körrel rendelkező prost-ot aki a 2. helyen áll az örökranglistában.
Küszködik a RedBull? Megbízhatósági gondok a Lotus-nál?
KimiRoland
2013.03.04. 09:27
A téli tesztekből meszzmenő következtetéseket levonni nem lehet. Az biztos, hogy az erőviszonyok nem alakultak át drasztikusan.
A RedBull viszont egyelőre elégedetlennek tünik. Az osztrák alakulat egyik teszten sem volt kiemelkedő és nem is tűnt túl ütőképesnek a csapat. A jelentések szerint főleg az autó beállításával van a gond. Ez jelentheti a tervezési hibát is, de azt is, hogy csak nehéz lesz beállítani az autót, egyébként jó lesz.
A Ferrari jobbnak tűnik mint tavaly, de nem túlzott a javulás.
A McLaren érdekes. Egyelőre a csapat elmarad a várttól. Sokat küszködtek, de ha sikerül kijavítani a hibákat idén is meggyőzőek lehetnek.
A Lotus hasonlóan kezdett mint tavaly, de idén sokkal több megbízhatósági gond volt. A válltó 3-szor is tönkrement kétszer Kimi alatt. Ezt leszámítva a csapat 3 tesztet nyert meg, így úgy tűnik a tempó idén is meglehet, csak tartani kell a fejlesztési őrületet,ami nem lesz könnyű meló.
A Mercedes semmit nem mutatott, majd az utolsó két napon nagyot mentek. Egyelőre bizakodhatnak a csapatnál. Sokkal jobban indulnak mint tavaly, ez már látszik, csak rajtuk múlik mit hoznak ki az egészből.
A Sauber megjelenésre nagyon ütősre sikerült kialakításra is vadnak tűnik, ám a pályán egyelőre nem brillírozik.
A ForceIndia és a Williams is hasonló. A két csapat nem alkotott maradandót, stabilan a középmezőnyben voltak végig.
A ToroRosso néha meglepte a ForcIndiát és a Williamst, de igazán nagy előrelépésre nem került sor, így szintebiztos, hogy nincs komoly előrelépés.
A Catterham gyengének tűnik. A többiekhez képest is és tavalyhoz képest is. A csapat lehet zsákutcába rohant, mert nőtt a hátrányuk tavalyhoz képest és a Marussia is jobbank tűnik.
A Marussia idén sokkal jobban indult mint tavaly. Egyrész közelebb vannak a többiekhez, másrészt egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy gyorsabbak mint a Catterham. Főleg az utolsó teszteken átlag 0,5 másodpercel verték a Catterham pilótáit.
Persze a tesztek azok tesztek a versenyek pedig versenyek. Sokat ebből nem lehet levonni, de az biztos, hogy az erőviszonyok nem alakultak át drasztikusan. Az, hogy ki milyen autót épített az még Auzstráliában sem derül ki, mivel az teljesen egyedi pálya, így Malajziáig vagy sokkal inkább Kínáig kell várni az erőviszonyokkal.
Grosjean nyerte a hatodik Barcelonai tesztnapot.
KimiRoland
2013.03.01. 17:25
Eső száradó pálya majd ismét eső.
Végeredmény
1. Grosjean
Lotus
1:22.716m / 88 kör
2. Button
McLaren
1:23.181m / 72 kör
3. Maldonado
Williams
1:23.628m / 74 kör
4. Vettel
Red Bull
1:23.743m / 65 kör
5. Hülkenberg
Sauber
1:23.744m / 79 kör
6. Sutil
Force India
1:24.215m / 62 kör
7. Ricciardo
Toro Rosso
1:25.483m / 61 kör
8. Chilton
Marussia
1:25.598m / 75 kör
9. Van der Garde
Caterham
1:26.316m / 48 kör
10. Rosberg
Mercedes
1:26.655m/ 120 kör
11. Alonso
Ferrari
1:27.878m / 102 kör
Grosjean a harmadik lett a harmadik Barcelonai teszten
KimiRoland
2013.02.21. 18:46
1. Alonso
Ferrari
1:21.875m/97 kör
2. Hülkenberg
Sauber
1:22.160m/91 kör
3. Grosjean
Lotus
1:22.188m/119 kör
4. Rosberg
Mercedes
1:22.611m/108 kör
5. Maldonado
Williams
1:22.675m/79 kör
6. Bottas
Williams
1:22.826m/68 kör
7. Button
McLaren
1:22.840m/71 kör
8. Sutil
Force India
1:22.877m/78 kör
9. Webber
Red Bull
1:23.024m/108 kör
10. Vergne
Toro Rosso
1:23.366m/106 kör
11. Chilton
Marussia
1:25.690m/58 kör
12. Van der Garde
Caterham
1:26.177m/93 kör
Barcelona 2. nap: Kimi szinte egész nap vesztegelt váltóhiba miatt
KimiRoland
2013.02.20. 17:50
Kimi délelött hajtott pályára, majd visszatért a boxba és csak késő délután tudott pályára hajtani, miután ismét gondok voltak az autóval. A sebességválltó gondja miatt állt a Lotus. Késő délután tudott egy hosszú etapot futni, de az elmúlt 3 teszten is probléma volt Kimi autójával, ezen a héten például közel sem kerültek a 100 körhöz, miközben minden csapat bőven túllépte ezt.
1. Perez
McLaren
1:21.848m/97 kör
2. Vettel
Red Bull
1:22.197m/84 kör
3. Raikkönen
Lotus
1:22.697m/43 kör
4. Hamilton
Mercedes
1:22.726m/121 kör
5. Alonso
Ferrari
1:23.247m/76 kör
6. Bottas
Williams
1:23.561m/98 kör
7. Ricciardo
Toro Rosso
1:23.718m/70 kör
8. Di Resta
Force India
1:23.971m/62 kör
9. Hülkenberg
Sauber
1:24.205m/88 kör
10. Chilton
Marussia
1:25.115m/67 kör
11. Pic
Caterham
1:26.243m/102 kör
Barcelona 1 nap: Rosberg nyert egy hajszállal Kimi előtt
KimiRoland
2013.02.19. 18:07
A Lotus ismét nem vitte túlzásba a dolgokat. Nagyon keveset voltak a pályán, Kimi alig 44 kört teljesített. Az edzés eleje a Williams bemutatójával indult, majd a többiek már jelezték, hogy nem lesz az a kipufogú jű úgy. Az FIA vizsgált itt és ott és égül már ma kijelentették, hogy a kipufogó kiáramlásának útjába semmilyen terelő elem nem lehet, így mint a Catterham mind a Williams autóján le kell csippenteni azt a kis elemet.
Az edzés vége izgalmas volt azonban. Kimi és Rosberg futotta a legjobb kört ekkor, végül Rosberg 7 ezreddel futott jobb kört mint Kimi.
Folytatás holnap szintén Barcelonában.
1. Rosberg
Mercedes
1:22.616m / 54 kör
2. Raikkönen
Lotus
1:22.623m / 44 kör
3. Alonso
Ferrari
1:22.952m / 110 kör
4. Vettel
Red Bull
1:22.965m / 66 kör
5. Maldonado
Williams
1:23.733m / 86 kör
6. Ricciardo
Toro Rosso
1:23.884m / 73 kör
7. Perez
McLaren
1:24.124m / 77 kör
8. Di Resta
Force India
1:24.144m / 82 kör
9. Gutierrez
Sauber
1:25.124m / 68 kör
10. Chilton
Marussia
1:26.747m / 65 kör
11. Pic
Caterham
1:27.534m / 49 kör
Jerez 4. nap: Räikkönen nyerte a tesztnapot
KimiRoland
2013.02.08. 09:09
9:00-kor elkezdődött az utolsó Jerezi tesztnap. ma is mint az elmúlt 3 napon 9:00-17:00 közt körözhetnek a versenyzők.
A Lotus autóját ismét Kimi vezeti. A Lotusnál ma az a cél, hogy 100 kör fölé menjenek és minél több dolgot kipróbáljanak az autón. Elsősorban hosszú etapokra készülnek a britt istállónál.
Kimi a felkelő nap fényében
Egyelőre a csapatok nem mutatnak túl nagy aktivitást. 10:00-kor még alig van valakinek normális mért ideje. Kicsit hüvös az idő mondjuk, lehet ez is közrejátszik a dologban.
Nem sokkal később pedig piros zászló egy piros autó miatt. Dela Rosa alatt nem épp szép módon megadta magát a Ferrari. Az autó előbb füstölni majd égni kezdett. A kipufogó környéke és a hátsó felfüggesztés egész biztos jó ropogosra sült. Valószínűleg ennyi volt a Ferrarinak a mai teszt.
Vége a piros zászlónak a Ferrarit is visszaviszik a boxba. Most egy kicsit nagyobb az aktivitás a pilóták részéről.
Közben Kimi mért körei folyamatosan 1:19-es körök, át is veszi egy rövid időre a vezetést, majd Vettel fut egy 3 tizeddel jobb kört. Hosszú ideig csönd volt a pilóták futották a gyors köröket. Bianchi vette át a vezetést a ForceIndia-val és egy ideig ő vezette a tesztet. Majd jött Kimi és pár századdal megverte a ForceIndiát.
A következő 1 órában senki nem közelítette meg Kimi legjobb idejét, így végül ő nyerte a tesztnapot.
1.
Kimi Raikkonen
Lotus-Renault E21
1’18.148
83 kör
2.
Jules Bianchi
Force India-Mercedes VJM06
1’18.175
56
0.027
3.
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault RB9
1’18.565
96
0.417
4.
Esteban Gutierrez
Sauber-Ferrari C32
1’18.669
142
0.521
5.
Jean-Eric Vergne
Toro Rosso-Ferrari STR8
1’18.760
92
0.612
6.
Lewis Hamilton
Mercedes W04
1’18.905
145
0.757
7.
Sergio Perez
McLaren-Mercedes MP4-28
1’18.944
98
0.796
8.
Valtteri Bottas
Williams-Renault FW34
1’19.851
92
1.703
9.
Pedro de la Rosa
Ferrari F138
1’20.316
51
2.168
10.
Charles Pic
Caterham-Renault CT03
1’21.105
109
2.957
11.
Luiz Razia
Marussia-Cosworth MR02
1’21.226
82
3.078
12.
Paul di Resta
Force India-Mercedes VJM06
1’23.435
49
5.287
Úgy néz ki végleges: Kimi és jenni elvállnak
KimiRoland
2013.02.07. 18:33
Az első rossz ízű pletykák már 3 éve felreppentek. Akkor a pletykák szerint Jenni megcsalta Kimit a lótrénerével. Végül sosem derült ki, hogy ez igaz volt-e de érdekes, hogy elötte néha mutatkoztak együtt a nyílvánosságnak utána pedig nem. Mondjuk elötte sem kimondottan kirakat házasságban éltek.
A pletykák újra egy fél éve röppentek fel, miszerint vállságba került a házasságuk. Azt, hogy miért viszont nem derült ki. Felmerült az is, hogy Jenni ismét hűtlen volt, illetve, hogy Jenni nem akarta, hogy Kimi tovább versenyezzen. Igazából nem is ez a lényege a dolognak.
A Pár 12 éve ismerkedett meg egy bulin. Jennit úgy mutatták be Kiminek a barátai. 4 év után vette el Kimi Jennit a Magyar nagydíj utáni szünetben. Visszafogott esküvő volt csak a szűk családi körrel. 8 éves házasságuk ér véget ami azért elég sok.
Valahogy ez a sztár esküvő senkinek nem akar összejönni. Csak egy példa a mezőnyből. Alonso is nemrég vállt el és bár 2 hetente összevesznek Hamilton még együtt van barátnőjével.
Kimi nem az a lelkizős ember, de ez a helyzet biztos nem könnyű neki sem. Kitartást a dologhoz és reméljük nem kell csalódnia legközelebb. Főleg nem ennyi év után.
Jerez 3. nap: Nem volt túl aktív a Lotus a mai nap.
KimiRoland
2013.02.07. 09:20
A mai napon a Lotus-nál Gorsjeant 2007 világbajnoka Kimi Räikkönen válltja. A finn világbajnok ma és holnap teszteli a Lotus 2013-ra tervezett E-21 konstrukcióját.
Kimi mindössze 40 kört tett meg, pedig a csapat közlése szerint nem hátráltatta őket műszaki hiba. Az ok valószínűleg hasonló mint tavaly. Akkor is nehezen tudták Kimire szabni az autót. Kimi délután 3-5 közt nem is hajtott pályára.
A mért körök tekintetében viszont a 4. helyen zárt összesítésben.
Végül kiderült Kiminek mégis műszaki gond miatt nem sikerült a végén kimennie. A csapat téjékoztatása szerint átállították az autót és a beindítás után hiba lépett fel az elektronikai rendszerben, ezért inkább leállítatták Kimivel az autót és megnézték a hiba okát.
Kimi:
„Jó újra F1-es autóban ülni,az E21 is jó.Volt egy kis gondunk a nap végén,de ezért vagyunk itt,hogy ezeket a hibákat kijavítsuk.Még nem teljesen olyan az autó mint szeretném,de jó irányba haladunk...”
1
Massa
Ferrari F138
1:17.879
85 kör
2
Rosberg
Mercedes W04
1:18.766
+0.887
148
3
Vettel
Red Bull RB9
1:19.052
+1.173
102
4
Raikkonen
Lotus E21
1:19.200
+1.321
40
5
Vergne
Toro Rosso STR8
1:19.247
+1.368
85
6
Rossiter
Force India VJM06
1:19.303
+1.424
42
7
Button
McLaren MP4-28
1:19.603
+1.724
83
8
Gutierrez
Sauber C32
1:19.934
+2.055
110
9
Chilton
Marussia MR02
1:21.269
+3.390
78
10
Bottas
Williams FW34
1:21.575
+3.696
86
11
Pic
Caterham CT03
1:22.352
+4.473
57
12
Di Resta
Force India VJM06
1:23.729
+5.850
7
Jerez 2.nap: Hamiton összetörte a Mercedest, Grosjean nyerte a tesztnapot
KimiRoland
2013.02.06. 11:07
A tréning kezdetén nem volt túl nagy mozgás, de nemsokkal rá megindultak az autók. Kicsit határozotabban kezdtek a csapatok. Az első helyezett jelenleg gyakran válltozik most éppen Grosjean vezet a Lotus F1 Team autójával 1:19-es idővel. Tegnap Button 1:18,5-ös idővel nyert a nap végén.
Hamilton bemutatkozott ment egy pár kört majd egy erősebett, majd nekiment a falnak. Valószínűleg ismét műszaki hiba történt. A Mercedes ugyanis gyakorlatilag fékezés nélkül csúszott a falnak bár nem túl nagy sebeséggel. A javítások 1-3 órát vesznek majd igénybe. A mercedes tegnap is betlizett akkor is műszaki hiba miatt.
Grosjean javít és bemegy 1:19 alá.
Ricciardo és Hamilton után Razia miatt van piros zászló. Az autóval a célegyenesben parkolt le.
Jönnek a jobb idők, de egyelőre senki nem tudja 1:19 alá vinni az időt kivéve Grosjean.
Grosjean 15:00-kor megfutja 1:18,2-es körét amivel nagyon magabiztosan nyeri a mai tesztnapot egy 4 körös etap első körében futja a legjobb időt.
Grosjean miatt a végén 1 percel előbb ért véget az edzés, majd Hülkenberg autója is megállt. Mint kiderült mind a Lotus mind a Forceindia esetében kifogyott az üzemanyag.
Ez bevett eljárás, hogy időnként kifogyasztják az üzemanyagot az edzés végén. Ennek oka, hogy megtudják az autó teljes vészhelyzet esetén meddig képes még menni, hogyan áll le és mennyi üzemanyag marad benne a leállás után, tehát mennyi a veszteség.
Ezt majdnem minden csapat eljátsza a téli teszteken legalább 1-szer.